היום הראשון. יום רביעי

























































יומן מסע:

יום שלישי בלילה. השעה 2. 770 חשוך כמעט כולו ואנחנו בהתרגשות עצומה אומרים לחיים לפני היציאה. התרגשות, לא מאמינים שעוזבים את 770 לשבוע שלם ועוד בימים כל כך חשובים. נשיקות אחרונות לפרוכת, קולעס', כוס מים אחרונה ב770, עולים למעלה. קריאת שמע בשביל כל השבוע הבא, מקבלים כוחות מהמשלח.

2:30. הטנק מתחיל לזוז. נוסעים לבולטימור. נסיעה קשה, הרבה גשם. השלטים נפלו בדרך, ואספנו אותם אל תוך הטנק. יעקב נוהג. באמצע הדרך עצירה בוול-מארט, קונים כמה דברים חשובים.

יום רביעי.
8 בבוקר. הגענו לבולטימור. נחים איזה שעה בטנק ואז יוצאים למקווה מקומי. מקלחות חמות - דבר חשוב כשלעצמו, אבל המקווה עצמו אכזבה. פושר ממש. לפחות במקלחות היה שמפו טוב וגם היו מגבות במקום (לא שחסר, הבאנו ממקווה ישראל מספיק...).

10:00. יוצאים מהעיר לכיוון המול הראשון. בדרך מתפללים וכו', מסדרים דברים אחרונים (אינטרנט וכד') ונותנים לאנרגיות להתחיל להשתולל. יאללה עוד מעט מגיעים למול הראשון ויש שם יהודים. להם נשאיר בע"ה חנוכיה שידליקו בימים הקרובים.

10:30. חונים ליד המול הראשון לשנת תשע"א. arundel mills. לוקחים 9 חנוכיות - שיהיה בשפע, תפילין סביבונים וכל השאר. יוצאים. נכנסים יחד למול, דגל משיח ומתחילים להסתובב. לדוכן הראשון מגיעים כולנו יחד, ואז מגלים שיש במול הזה כמויות של ישראלים.
בקיצור - ששון ושמחה. בכל דוכן עוצרים, רוקדים, חוגגים, מקצינים, חלק מהחבר'ה מסבירים לנו על הטריקים שהם מוכרים לאמריקאים... ישראלי אחד בא איתנו אח"כ לטנק וקנה מזוזה.
בפועל היינו צריכים עוד פעמיים ללכת לטנק באמצע כדי להביא חנוכיות.

1:30. יוצאים לכיוון המול הבא. עקיבא נוהג. אחרי ההצלחה הרבה (כמעט... כיוון שעוד לא זכינו להתגלות) במול הקודם אנחנו במצב רוח מרומם. החבר'ה בקניון אמרו לנו שאנחנו צריכים להתעורר, כנראה אנחנו ממש עייפים...

2:00 מגיעים למול הבא. laurel mall. מגיעים בהתלהבות רבה, רוקדים, אחד התמימים עשה 'קולע' בכניסה ו... בכניסה אנחנו קולטים שהמקום שקט מידי. נכנסים, ורואים שהכל ריק. כל החנויות סגורות ונראה שהמקום לא עובד. עשינו את כל הסיבוב ולא היה כלום. ביציאה ראינו איזה עובדת, שאמרה לנו שהמקום ישן וכבר כולם עוברים וכולם כאן זקנים.......

ואז שמנו לב שבעצם רוב המקום הפך להיות מחסן לסחורות של איזה חברת מובינג, שכל החניה היתה מלאה במשאיות שלהם.

2:30. יוצאים למול הבא.

3:30. שידור חי בטלפון עם אחד התמימים לשמוע את ההדלקה מ770. לצערנו עדיין לא הצלחנו לסדר אתת האינטרנט ככה שהסתפקנו בלית ברירה בטלפון.

3:40. הגענו. montgomrey mall. יוצאים מהרכב בשמחה וטוב לבב. מקווים שהכל יתקתק. הסתובבנו בקניון. לפתע מול העיניים חנוכיה ענקית משולשת כמובן. בקיצור סבבה. התעכבנו הרבה בחניון לארוחת צהריים, אחרי כמה זמן הגיע אלינו רכב של הסקיוריטי שפחד שאנחנו מתכננים לעשות שם את הלילה. כמובן שהסברנו לו שאנחנו מתכננים להגיע לעוד הרבה יהודים ואנחנו לא מתעכבים.

6:30. יוצאים לכיוון המול הבא. בדרך כמובן מתוועדים וכו'.

6:50. מגיעים. לפני שיוצאים מהרכב אומרים לחיים לחיי הרבי שליט"א מלך המשיח שיתגלה מיד. white flint mall. בתוך הקניון מצאנו רק עגלה אחת של יהודי, אמריקאי שהיה היהודי הראשון איתו הדלקנו חנוכיה לשנת תשע"א. בעגלה שלו הוא מוכר יצירות אומנות, ביניהם גם כאלו עם לוחות הברית וחנוכיות. הסברנו לו באריכות אודות צורתם האמיתית, והוא אמר שיתקן כי הוא מכין אותם לבד עם אשתו.

7:10. יוצאים לתחנה הבאה. בדרך כולם נחים.

8:00. מגיעים. נראה מול ענק. נכנסים בשירה וריקודים. מתברר שהמקום קטן. הוא גדול מבחוץ כי יש בו חנויות ענק מסביב, אבל המול עצמו קטן. היו 2 עגלות עם ישראלים במקום היה אחלה. חבר'ה תותחים. קוריוז: באמצע הריקודים מגיע אחד המאבטחים ואומר שאסור לנו לרקוד בקניון. פתאום יעקב אומר לו: אמרת לנו את זה גם לפני שנה, ואז הוא אמר שזה נכון. מתברר שהוא היה מאבטח באותו מקום גם שנה שעברה. בקיצור היה קטעים.

8:20. יוצאים הלאה. יוצאים ממרילנד לוושינגטון.

8:50. מגיעים לוושינגטון. Pentagon City Mall. יש 4 עגלות עם ישראלים בקיצור שמח. זה הקניון האחרון שלנו להלילה.

9:20. יוצאים לכיוון צפון קרוליינה. אבי נוהג. את היום הבא נעביר שם. שבת כנראה בדרום קרוליינה.

11:00. חונים בוול-מארט תחנה בדרך. מדליקים חנוכיות בטנק, ואוכלים ארוחת ערב. כמובן שגם עושים קניות בוול-מארט. מתוועדים ליד החנוכיה, ונזכרים (וגם קצת מתבאסים...) בשנה שעברה שישבנו והתוועדנו ליד החנוכיה בבית המקדש השלישי - 770.

תגובה 1: