'היום הארוך ביותר' (7)

יום שני - 5:00am - אטלנטה ג'ורג'יה

מסירות נפש על מקוה!

אמש, הלכנו לישון סמוך למקוה, על-מנת להשכים ולטבול במקוה (הקוד רשום על הדלת...), כך שנוכל לחסוך בזמן. כחמש דקות לאחר שהשעון מעורר צילצל, היינו כולנו במקוה! למרות השעה המקודמת!

הקניון הבא מרחק שלוש שעות נסיעה, א' הנתנדב לנהוג, והשאר חזרו למיטות להשלים את החסר.

9:30am - ריצ'מונד, ג'ורג'יה

נכנסנו ל - Augusta Mall ב'חגור מלא', כתמיד ה'נווט' עם הדגל מוביל.

נפלנו על מאבטחת מרגיזה, שרדפה אחרינו לאורך כל הדרך, כך שנאלצנו לקפל את הדגל. בהמשך היא לא רצתה שנצטלם עם היהודים שפגשנו, אז צילמנו אותה קודם (המצלמה הייתה של הישראלים - כך שאין לנו תמונות). היתה לה גם דרישה שנצא מיד עם הדגל. יצאנו 'מיד' שסיימנו ת'פעולה, לא לפני ששאלנו אותה איפה היציאה...

'עוררנו' שבעה יהודים על הבוקר.

11:00an

קניון - Aiken Mall הי' הראשון בשלושת הקניונים הבאים שהכרזת יחי ו'תקריות' עם מאבטחים, היו הדברים היחידים הגלויים שפעלנו. (- קניון בלי דוכנים של ישראלים, מסמן - בד"כ - על קניון שומם).

3:00pm - קולומביה, דרום קרוליינה

ב - Columbia Mall פגשנו כשמונה יהודים. על מקומות כגון אלה נאמר 'האובדים והנידחים', החבר'ה לא רגילים לראות 'דברים כמונו' באיזור. המאבטחים שוב הציקו לנו ואפי' אסרו עלינו להצטלם - 'נאלצנו' להצטלם אחרי שהם הלכו.

ב - Rock Hill Galleria נפגשנו בזוג יהודים ובזוג מאבטחים.

המאבטחים ש'עלו עד למעלה מראש' + הקניונים הריקים, נמאסו עלינו. א' התמימים התיישב וכתב לרבי על המצב - והרבי נתן ברכות להצלחה בהפצת יהדות וכו'. מאז הקשר שלנו עם המאבטחים הלך והשתפר עם הזמן, וברבות הימים הפך גם לקשר הדוק (כדלקמן).

5:30pm - שרלוט, צפון קרוליינה

חזרנו חזרה לצפון קרוליינה להשלמות. תחנה ראשונה הייתה ב - Carolina Place, שם פגשנו שש יהודים.

7:00pm

Southpark Mall הי' מול מרענן. פגשנו כעשרים יהודים, והאש דלקה בכל פינה בקניון. 'המאבטחים' שעדיין היינו מסוייטים מהם, עברו לידינו ולא ראו דבר. למשל - הדלקנו מנורה בין שני דוכנים! המאבטח עבר ליד ולא הפנה את הראש.

הברכה שהתממשה מיד גרמה לנו לשמחה מרובה. הלכנו בקניון ושרנו 'הרבי שליט"א . . אין כמוך בעולם . . אוהבים אותך כולם'.

פגשנו גם משפחה של יהודים ישראלים. באחד הדוכנים קיבלנו תידרוך על קניון נוסף שיש בו מעט יהודים. כמובן שנסענו.

8:15pm

בקניון Gastonia Mall פגשנו (רק) שלשה יהודים. הגענו 'חמים' מהקניון הקודם, והשמחה והריקודים הי' בהתאם. שוב קיבלנו מידע על קניון קטן שגם לשם הגיעו הישראלים.

8:50pm

הזדרזנו והספקנו, הגענו לקניון העשירי - Valley Hills Mall, ושימחנו עוד שישה יהודים.

בדוכן האחרון פגשנו גוי'ה שעשתה קניה גדולה מאוד בדוכן (ובכלל). - היא התחילה לבלבל לנו את השכל.
כשתפסנו שמדובר ב'תרנגול זהב', הקופה עשתה את דרכה למקום בולט. ישראלי תרם דולר, ה'ליידי' כמובן הצטרפה והורידה 'מאיה'. היא שאלה אם זה בשביל 'צ'ילדרן' (- ילדים)? היא אוהבת לתרום עבור 'צי'לדרן'. 'אופקורס' (- בוודאי) הייתה התשובה!

מאז זיכינו עוד כמה מבני נח ב'מצוה השמינית'... ו'המצוה השמינית' הפכה לקוד שמיש.

10:00pm

עצרנו ב'וואלמרט' להדלקת נרות, קניות, ארוחת ערב וחניית לילה. פגשנו שם שני יהודים שקיבלו ערכה מלאה.

מאז קניון סאוט פארק לא יצא לנו לראות מאבטחים, וגם ה'סקיורטי' שהסתובב בחניון קיבל דמי חנוכה ('לא יחרץ'), כך שהוא התבייש להתקרב לטנק במשך כל הלילה.

ריבוי הריצות והקניונים גרמו לנו להרגיש כמו 'דור המדבר', כך שנרדמנו מהר.